Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Otevřený dopis poskytovateli mobilní aplikace Steps

Nepříliš vážený poskytovateli zdánlivě užitečné aplikace, je od tebe sice hezké, že mi bezplatně nabízíš krokoměr v mém mobilním telefonu, ale od chvíle, kdy jsem jej začal zkoušet, už vím, že tvé počínání není tak úplně nezištné.

A není to jen proto, že na začátku skoro každého měření musím z displeje odhánět reklamu na nějaké sportovní potřeby.

I ty mi nabízíš svoje placené služby, jako je nabídka plánů chůze pro zhubnutí nebo možnost srovnávání mých výkonů s těmi, kteří tvou aplikaci používají též. A, snad abys mě povzbudil k jejich zakoupení, neváháš mě občas povzbudit, abych vytrval ve svém chodeckém úsilí.

Tyto služby si klidně vetkni za klobouček, pokud jej nosíš. Nejde ani tak o to, že necítím ani tu nejmenší potřebu hubnout nebo se dokonce s někým porovnávat, ale spíš mi připadá poněkud nevhodné nabízet tyto placené služby, když výsledky měření mých chodeckých výkonů, což je služba neplacená, připomínají spíše generátor náhodných čísel, než skutečné měření.

Je dnes běžné, že dodavatel bezplatně poskytne zákazníkovi demoverzi svého produktu, aby jej navnadil k využití mnohem lépe fungující placené služby. Ale pokud ta demoverze má splnit svůj účel musí zákazníka přesvědčit, nikoliv odradit.

Jak si mám vysvětlit, že když ráno jdu pěšky 30 minut, tvoje aplikace mi naměří pouhých 12 minut chůze, při níž jsem údajně ušel 1 650 kroků, neboli 1 150 metrů? Ano, připouštím, mohl jsem se flákat, tu se zastavit a pokochat se krásou krajiny, onde se zastavit a vyfotit něco zajímavého, což dělám běžně. Vysvětlovalo by to ledacos, ale těžko s tím obstojíš při srovnání zpáteční cesty téhož dne, při níž mi tvoje aplikace naměřila 4 579 kroků (a 3 210 metrů) při přibližně stejném čase 29 minut.

Pravda, dokážeš i potěšit. To když mi oznámíš, že jsem důvěrně známou a mnohokrát prochozenou cestu od obchodu domů, o které vím, že má přibližně 900 metrů, zvládl překonat sedmadevadesáti kroky. Byl jsem na sebe patřičně pyšný; světový rekordman ve skoku dalekém Mike Powell by tu vzdálenost na stejný počet skoků nedal, a to se ke každému skoku musel navíc pořádně rozběhnout.  Pak jsem ale zjistil, že mi zároveň tvrdíš, že jsem ušel jen 70 metrů a zbytek cesty jsem zřejmě levitoval a moje radost se po anglicku vytratila.

A stejně zvláštní je, že jsem jednou v neděli ušel celých 38 kroků, tj. 20 metrů, přestože jsem ten den nestrávil vleže na jednotce intenzivní péče, ale mimo jiné jsem se přibližně dvě hodiny toulal krajinou.

Je pravda, že pokud aplikace pracuje, odpolední výsledky jsou výrazně lepší než dopolední. Jako by se správce aplikace (založením zřejmě jasná sova) konečně probral a začal těm, které ráno ošidil, přidávat něco navíc, aby si je usmířil.

Občas se mě zeptáš, jestli bych tuto aplikaci doporučil svým známým, a to na škále od nuly (vůbec nedoporučuji) až po 10 (vřele doporučuji). Poprvé jsem otázku ignoroval, protože zkušenosti dvou nebo tří dnů se mi nezdály dostatečné k tomu, abych někomu něco doporučoval. Ale teď už odpovídám jedničkou.

Jistě se zeptáš, proč tedy při doporučování nedám nulu a proč tu aplikaci používám, když má tolik vad. Odpověď je jednoduchá. Já ji ani tak nepoužívám, jako spíše zkouším. A zkouším ji proto, že jsem docela zvědavý člověk, a několik jiných aplikací, které jsem už vyzkoušel předtím, bylo ještě horších. Byly vesměs tak špatné, že nestály ani za hodnocení - byla by to ztráta času.

Ve druhé polovině osmdesátých let jsem dostal k testování krokoměr. Byl mechanický, ale když jsem na něm nastavil délku kroku (to tvůj krokoměr Steps nevyžaduje a dokonce ani neumožňuje - nastavuje si ji sám podle zadané výšky a váhy a zřejmě i terénu, po kterém se pohybuji, protože je každou chvíli jiná), věděl jsem, že když půjdu nebo poběžím pětkrát po stejné trase, výsledky se budou lišit téměř neznatelně a ne o desítky procent a někdy i řád, jako v případě použití tvé aplikace.

Pravda, neuměl vypočítat spotřebu energie, ale to tvoje aplikace neumí taky; pouze to předstírá.

Jistě tedy chápeš, že s těmito zkušenostmi s neplacenými službami musím ty placené bez díků odmítnout a ty neplacené brát s velkou rezervou.

K čemu by mi bylo poměřování s jinými nebo s tebou dodaným plánem, když se tu poměřují čísla, proti kterým je rybářská latina přesným a seriózním záznamem reality.

Autor: Emrich Sonnek | pátek 20.4.2018 15:45 | karma článku: 16,25 | přečteno: 480x
  • Další články autora

Emrich Sonnek

Jak jsem zaplatil školné

Člověk se učí celý život. Často je ta výuka zdarma, ale někdy musíme za učení zaplatit a pak je namístě otázka, zda cena je úměrná nově nabytému poznání.

22.2.2024 v 16:44 | Karma: 16,95 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Slovenské ženy - světové rekordmanky ve střední délce života

Jenom teď nevím, jestli ty údaje v článku mám považovat za omyl, dezinformaci, lež nebo nepodloženou informaci.

7.2.2024 v 17:15 | Karma: 12,41 | Přečteno: 285x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Kdo ještě důvěřuje vládě?

Tato vláda selhává téměř ve všem svém konání. Situace před volbami byla špatná a představitelé dnešní vládní koalice to mohli přinejmenším tušit. Přesto slibovali, že nebudou zvyšovat daně.

12.12.2023 v 17:42 | Karma: 37,07 | Přečteno: 4517x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Stiskni, nebo to riskni

Pochybuji, že na světě existuje jiná ulice, kde se na pouhých osmdesáti metrech dokáže někdo zbavit takového množství právě načerpaných pohonných hmot, jako někteří jedinci tady.

26.10.2023 v 14:42 | Karma: 14,79 | Přečteno: 366x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Cena soukromí

Belgický cyklista, údajně dědeček sedmi vnoučat, na Vánoce roku 2020 na zasněžené cestě záměrně kolenem srazil pětiletou holčičku, protože mu překážela v cestě, dostane odškodné, jehož výše dosud nebyla stanovena.

15.9.2023 v 14:04 | Karma: 20,15 | Přečteno: 513x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

  • Počet článků 258
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 881x
Přiznávám, že nic z toho, co jsem napsal, píšu nebo se chystám napsat, není pravda, ale jen můj pohled na věc. Jediná jistota, kterou vám mohu poskytnout, je, že četbou mých textů přijdete o větší než malé množství svého času.