Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V polovině 90. let jsem učil na učilišti elektrická měření. Zarazilo mne, jak byli žáci bez kalkulačky úplně mimo. Neuměli ani vynásobit číslo deseti, nebo vynásobit 2-místné číslo dvěma, nedejbože pěti. A to není matematika, to jsou kupecké počty...

V té době internet nebyl ani veřejně dostupný - tedy ne v našich končinách.

0 0
možnosti

Určitě máte v jistém ohledu pravdu. Moderní technologie asi mohou poškodit paměť a vnímání, zkrátit schopnost soustředění na pár sekund atd. To je nakonec i prokázáno různými studiemi. Na druhou stranu, mohou nám také pomoci. Dnes se díky internetu kdokoliv může stát odborníkem v jakémkoliv oboru. Stačí jen číst, kombinovat, dávat si věci do souvislostí. Pokud k tomu člověka naučí škola - tj. pokud se student/žák naučí umění výzkumu, může se v stále složitějším elektronickém světě lehce orientovat, je schopen si utvořit vlastní názor, myslet kriticky a neupadat do apatie a ignorantství. Vše je zase nakonec znovu "jen" o vzdělávání a o výchově, tj. jak se učíme s informacemi, jejich dostupností a s médii (včetně těch sociálních) nakládat.

0 0
možnosti
Foto

Neviděl bych to pesimisticky bez ohledu na to, že bez mobilu jsem měl v paměti cirka kolem dvacítky devítimístných telefonních čísel, dnes si občas nevzpomenu na svoje :) Jenže...o to více si má paměť sbírá a pamatuje jiná data :) 

Nicméně je faktem, že nejsem z generace, která neumí odhadnou výsledek a chybovost...nu...uvidíme :)

0 0
možnosti
Foto

Karle, já taky nejsem pesimista, ale občas vidím kolem sebe lidi, kteří unpluged skoro nefungují. Ale je fakt, že když si člověk přečte nějakou Verneovku, tak v tom srovnání s jejími hrdiny taky nevypadá tak úplně nejlíp. No jo, ale teď, když jsem to napsal, vidím, že je to zřejmě trend!?! :-/;-)

2 0
možnosti
Foto

R^ Batˇ.Jsme. Bezesporu!!

0 0
možnosti
  • Počet článků 258
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 881x
Přiznávám, že nic z toho, co jsem napsal, píšu nebo se chystám napsat, není pravda, ale jen můj pohled na věc. Jediná jistota, kterou vám mohu poskytnout, je, že četbou mých textů přijdete o větší než malé množství svého času.