Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Emrichu, to je nádhera.... krásná čeština a krásně podaný blog.....karma jako Šumperk ! R^

0 0
možnosti
Foto

Děkuji, Tomáši. Čeština je krásný a hravý jazyk. :-)

0 0
možnosti
Foto

Podstata problému není ani ve složeném slově ani v neutrálním technickém pojmenování. V případě pojmu lepšočlověk napoví kontext, v jakém je používán v internetových diskusích (žabomyších válkách). Slovo lepšočlověk se používá jako posměšná nálepka, která má za cíl deklasovat určitou ne nepodstatnou názorovou skupinu a vyřadit ji z veřejného diskursu.

2 0
možnosti
Foto

Podstata "problému" je pro mě v tom, že slovo lepšočlověk je oproti jiným, která se taky zpravidla používají ironicky, stvořeno bez fantazie. Ve skutečnosti vzniklo jako doslovný překlad německého gutmensch. Mně to slovo zkrátka nezní hezky česky.

1 0
možnosti
Foto

Emrichu, děkuji, pro mě zajímavéR^:-)

1 0
možnosti
Foto

Já děkuji Tobě, Horste Antone. :-)

0 0
možnosti
MV

novotvary miluju, jen, myslim, Jungamnn se v tomto konkretnim pripade v hrobe obraci, Emrichu

3 0
možnosti
Foto

Já miluju nejen novotvary, ale každou hravost. Ale u lepšočlověka ji právě nevidím. Je to jen takový terminus technicus. Ale to už jsem psal. Dík za nakouknutí. A s těmi lvy máš pravdu.

1 0
možnosti
VV

Jestli jsem se neprehledl, tak postradam slovo z pocatku padesatych let, kdy nekteri technici chteli prorazit preklad z nemeckeho Fernsehen jako dalkovid. Tapuvodne televisebyla tak nejak prijatelnejsi, ale akademik Zdenek nejedly s jeho pis jak slysis, aby soudruzi nemeli problemy s pravoisem z ni udelal televizi.

A kdyz uz John Kennedy prohlasil ick bin ein börliner, nemelo o snad bejt zapadonemecky ich bin ein Krapfen? Coz je bavorsky a Bavorsko tenkrat v ocich soudruhu rozhodne bylo zapadni Nemecko. Nebo snad Fastnetküchle?

1 0
možnosti
Foto

Ten výčet není samozřejmě úplný, ba ani příliš rozsáhlý, abych neunavoval. Nenajdete tu více slov. A k tomu Kennedymu - prohlásil to v Západním Berlíně 26. června 1963 jako reakci na Berlínskou zeď. Takže Bavorsko bych sem netahal. :-) Děkuji za návštěvu.

3 0
možnosti
  • Počet článků 258
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 881x
Přiznávám, že nic z toho, co jsem napsal, píšu nebo se chystám napsat, není pravda, ale jen můj pohled na věc. Jediná jistota, kterou vám mohu poskytnout, je, že četbou mých textů přijdete o větší než malé množství svého času.