Emrich Sonnek

Přebírají velení roboti, nebo bezpohlavní bytosti?

22. 02. 2017 11:23:32
Nastupují už i na vedoucí místa plíživě místo lidí roboti, nebo jen někteří manažeři jsou natolik přetížení výkonem své zodpovědné funkce, že nemají čas ujasnit si, kam patří?

Když jsem si dnes ráno při cestě metrem přečetl v Metru, že ve statutárních orgánech českých firem tvoří muži 69 procent a ženy jenom čtvrtinu, myslel jsem si, že zase nějaký novinář neumí počítat do sta nebo mu dělají potíže zlomky.

Vzhledem k tomu, že i novináři placených tiskovin to s čísly moc neumějí a Metro v metru rozdávají zdarma, chtěl jsem se přesvědčit, jak je to doopravdy, přímo u zdroje, tedy na stránkách poradenské společnosti Bisnode, která strukturu členů představenstev a dozorčích rad českých firem zjišťovala a výsledky zveřejnila.

K mému překvapení však v tom tentokrát nejedou novináři. Ti opsali zjištěné údaje správně. U více než pěti procent členů statutárních orgánů se analytikům nepodařilo zjistit, zda jde o muže, nebo o ženu. Podíl těchto neurčitých bytostí navíc roste se snižujícím se věkem - zatímco v kategorii nad šedesát let tvoří jen o něco více než tři procenta, v kategorii do 29 let je to téměř devět procent členů.

A já teď nevím - nastupují už i na vedoucí místa plíživě místo lidí roboti, nebo jen někteří manažeři jsou natolik přetížení výkonem své zodpovědné funkce, že nemají čas ujasnit si, kam patří?


Tabulku ze stránek poradenské společnosti Bisnode jsem převzal včetně chyb ve věkových kategoriích - kategorie 0- 39 a 0- 49 mají být 30 až 39 a 40 až 49, doplnil jsem pouze poslední sloupec, který je dopočtem do sta procent v jednotlivých věkových kategoriích.

Autor: Emrich Sonnek | karma: 17.60 | přečteno: 604 ×
Poslední články autora