Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam směřují naše banky?

U tří přepážek pro výdej hotovosti ani noha, za nimi ovšem taky ne. K nudě srovnatelné s horkým nedělním dopolednem na opuštěné zapadlé vsi, z níž dávno odešli všichni činorodí jedinci, chybělo jenom bzučení much.

Občas chodím služebně do pobočky jedné z našich největších bank vybírat hotovost v cizí měně. A i když to nejsou velké částky, vždy se raději pár dnů předem písemně zeptám, jestli požadovanou měnu na pobočce mají, abych věděl, že tam nepůjdu zbytečně. Proto jsem dnes vyrazil do banky s jistotou, že už od pátku mám potvrzeno, že švýcarské franky mají. Sice vydávají jenom bankovky v hodnotách od deseti franků výše, ale to nebyl nepřekonatelný problém.

Do banky chodím pěšky, je to asi kilometr a dříve než za těch deset minut, které to zabere, mě tam nedoveze ani pražská doprava. Šel jsem tam lehce po deváté v naději, že v té době tam nebývá zrovna přeplněno, a tak všechno vyřídím rychle a bez čekání.

V bance bylo opravdu liduprázdno. U tří přepážek pro výdej hotovosti ani noha, za nimi ovšem taky ne. K nudě srovnatelné s horkým nedělním dopolednem na opuštěné zapadlé vsi, z níž dávno odešli všichni činorodí jedinci, chybělo jenom bzučení much. Po chvíli se přece jen objevil úředník, ale nepotěšil mě.

„Ano, víme o vás, ale vy jste byl domluven na dopoledne a ty švýcarské franky má připravené kolega, který přijde na desátou.“

„Ale dopoledne přece je,“ nechtěl jsem se nechat odbýt.

„Ano, je, počkejte chvilku, jdu to zařídit,“ odběhl z přepážky.

Po chvíli se vrátil s tím, že už se na tom pracuje, ať si zatím sednu.

Volných židlí tam bylo dost, ale já sedím dostatečně v práci; začal jsem se procházet po pobočce, občas jsem nakoukl do prosklených kukaní a kanceláří, kde se ovšem nedělo taky nic zajímavého. Jediným pohybujícím se objektem v celé pobočce jsem byl zřejmě já, takže není divu, že po chvíli z jedné kanceláře nervózně vykoukla mladá dáma s otázkou, zda někoho hledám.

„Ne, já na něco čekám,“ odpověděl jsem popravdě, aniž bych změnil rychlost chůze, ale vtom mě zaujal plakát s textem „Být jako malý je někdy fajn, ale ne když jde o peníze“. Vždyť já přece nemusím nečinně čekat, než se tady věci pohnou. Mám na této pobočce i svůj soukromý účet.

Zašel jsem k nudící se ženě v recepci a poprosil jí, zda si mohu něco vyřídit na svém osobním účtu. Požádala mě o rodné číslo a pak mě zavedla k jedné z kukaní, které jsem si předtím prohlížel.

Mladou dámu, se kterou jsme navázali oční kontakt už před několika minutami, sice poněkud překvapilo, že jsem si dodal odvahy přijít k ní až po krátké procházce, ale rychle jsme přešli k věci.

Netvářila se ani překvapeně, když jsem jí řekl: „Mám u vás soukromý účet a chci ho zrušit.“ Během čtyř nebo pěti minut jsem podepsal tři papíry a můj bankovní účet je minulostí. Škoda, že stejně rychle nepokračovala příprava vydání franků, ale nakonec jsem se přece jen dočkal. Deset minut po desáté jsem byl konečně pozván k přepážce a po třech minutách jsem z banky odcházel. Strávil jsem tam přesně padesát minut, z toho asi sedm nebo osm zabralo vyřízení obou záležitostí.

A to jsem tam šel s tím, že vyřídím jenom jednu. Operativní přístup a rychlá reakce se vyplatí.

Autor: Emrich Sonnek | středa 27.9.2017 17:52 | karma článku: 19,90 | přečteno: 640x
  • Další články autora

Emrich Sonnek

Jak jsem zaplatil školné

Člověk se učí celý život. Často je ta výuka zdarma, ale někdy musíme za učení zaplatit a pak je namístě otázka, zda cena je úměrná nově nabytému poznání.

22.2.2024 v 16:44 | Karma: 16,95 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Slovenské ženy - světové rekordmanky ve střední délce života

Jenom teď nevím, jestli ty údaje v článku mám považovat za omyl, dezinformaci, lež nebo nepodloženou informaci.

7.2.2024 v 17:15 | Karma: 12,41 | Přečteno: 285x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Kdo ještě důvěřuje vládě?

Tato vláda selhává téměř ve všem svém konání. Situace před volbami byla špatná a představitelé dnešní vládní koalice to mohli přinejmenším tušit. Přesto slibovali, že nebudou zvyšovat daně.

12.12.2023 v 17:42 | Karma: 37,07 | Přečteno: 4517x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Stiskni, nebo to riskni

Pochybuji, že na světě existuje jiná ulice, kde se na pouhých osmdesáti metrech dokáže někdo zbavit takového množství právě načerpaných pohonných hmot, jako někteří jedinci tady.

26.10.2023 v 14:42 | Karma: 14,79 | Přečteno: 366x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Cena soukromí

Belgický cyklista, údajně dědeček sedmi vnoučat, na Vánoce roku 2020 na zasněžené cestě záměrně kolenem srazil pětiletou holčičku, protože mu překážela v cestě, dostane odškodné, jehož výše dosud nebyla stanovena.

15.9.2023 v 14:04 | Karma: 20,15 | Přečteno: 513x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 258
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 881x
Přiznávám, že nic z toho, co jsem napsal, píšu nebo se chystám napsat, není pravda, ale jen můj pohled na věc. Jediná jistota, kterou vám mohu poskytnout, je, že četbou mých textů přijdete o větší než malé množství svého času.