Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zatracená představivost

Vždycky, když mám před sebou tu bílou plochu, přeju si, aby moje představivost pracovala na plné obrátky a já tu plochu popsal aspoň něčím zajímavým. Ale někdo má tu představivost zduřelou až příliš.

Karla znám už asi dvacet let. Seznámili jsme se nejspíš na některém z mnoha běžeckých závodů, které jsme tenkrát oba objížděli skoro každý víkend. Běhali jsme sice každý v jiné věkové kategorii, ale protože na většině závodů startují všichni dospělí ve stejném čase, nejednou jsme vybíhali, ale i dobíhali spolu a občas po závodě zašli i doplnit tekutiny nejlepším iontovým nápojem, který znám.

Nedávno jsem na něj narazil po mnoha letech znovu při nastupování do vlaku na Ostravu. Poznali jsme se hned, tolik se toho na nás za ta léta nezměnilo. Snad jen to, že moje vlasy po prožitých bojích opustily čelní linii a takticky ustoupily do bezpečí týlového prostoru, zatímco mezi ty jeho začíná plíživě pronikat pátá kolona stříbrných jedinců.

Neměli jsme místenky, ale ve vlaku bylo místa dost; našli jsme prázdné kupé a začali jsme probírat, co život dal a vzal. Překvapilo mě, že ačkoliv vždy projevoval velký zájem o ženy, je Karel stále svobodný a žije s matkou.

Ještě než se vlak rozjel, vstoupila do kupé asi třicetiletá pohledná žena se zdánlivě zbytečným dotazem, jestli je tu volné místo. Už jsem se chystal projevit souhlas a zvedal jsem se, že jí pomůžu dát tašku na poličku, ale Karel byl rychlejší a řekl, že místa jsou obsazená.

Žena udiveně odešla a i já jsem asi vypadal dost překvapeně, protože mi to Karel okamžitě začal vysvětlovat:

„Podívej se, ve vlaku je ještě dost volných míst, takže si bez problémů najde jiné. Ale kdyby si ta ženská přisedla, chvilku si něco bude číst v tom naleštěném magazínu, co jí čouhá z kabelky, ale protože brzy zjistí, že to všechno, co tam píšou, už předtím četla v pěti jiných plátcích podobného druhu, začne se nudit a poslouchat, co si povídáme. Pak se nějakou vtipnou poznámkou přidá k rozhovoru, brzy se vzájemně všichni představíme a ona časem jen tak lehce naznačí, že jí nejsem nesympatický.

Znáš to, ani nemusí nic říkat, ale z jejího chování to bude jasné. Já jí přece nemůžu říct, že mě ona ani její řeči nezajímají, to bych vypadal jako náfuka a nezdvořák, a to fakt nemám zapotřebí. Tak si vyměníme telefonní čísla; já sice budu v duchu počítat s tím, že mi to bude jenom zbytečně zabírat místo v paměti mobilu, ale chleba ani energii to nežere, tak proč se tomu bránit. Jenže ona si tu při vystupování určitě schválně zapomene nějakou blbost, které se stejně chtěla zbavit, já si toho všimnu a seberu ji; ne že bych jí chtěl hned volat, ale ona se určitě brzy ozve sama.

Já jí to přece nemůžu zapřít, takže jí řeknu, to je snad telepatie, zrovna jsem se chystal volat a domluvíme si schůzku, abych jí tu zbytečnost předal. Jasně, že to bude jen na skok, ale pak se ukáže, že oba máme trochu času, venku je nevlídno a nic důležitého nám už dnes stejně neuteče, takže si zajdeme někam sednout a tam zjistíme, že toho máme hodně společného a že bychom se někdy brzy mohli vidět zase.

Potom přijdeme na to, že ona platí nájem ve zbytečně velkém bytě dva plus káká a já už taky mám věk na to, abych nebydlel u mámy, a sestěhujeme se. Brzy na to mi se šťastným úsměvem oznámí, že čekáme přírůstek, na který se už tolik těší a že je jí úplně jedno, jestli se vezmeme, nebo ne, hlavně když jsme spolu a máme se tak moc rádi.

Až bude na mateřské, nebude to dlouho trvat a začne mít pocit, že jí zanedbávám, že je pořád doma a já v práci a bude se šišlavě, jak je furt v kontaktu s malým, dožadovat pozornosti. Ale jak to mám dělat, když teď musím vydělávat na tři; ty dětské věci jsou příšerně drahé a dvakrát to dítěti oblíkne a je mu to malý. Mě ty řeči brzy přestanou bavit, začnu chodit domů ještě později, ona se nakrkne a sbalí mi kufr, se kterým jsem k ní přišel, a řekne mi, ať táhnu a že dítě už neuvidím. A protože já se jí nebudu doprošovat a přesvědčovat jí, aby si to rozmyslela, ten kufr si vezmu a vrátím se zase k matce.

A řekni sám, mám já to zapotřebí - mít dítě, půl života na ně platit alimenty a ani se s ním nevidět?“

Autor: Emrich Sonnek | pondělí 21.3.2016 13:01 | karma článku: 16,80 | přečteno: 297x
  • Další články autora

Emrich Sonnek

Jak jsem zaplatil školné

Člověk se učí celý život. Často je ta výuka zdarma, ale někdy musíme za učení zaplatit a pak je namístě otázka, zda cena je úměrná nově nabytému poznání.

22.2.2024 v 16:44 | Karma: 16,95 | Přečteno: 451x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Slovenské ženy - světové rekordmanky ve střední délce života

Jenom teď nevím, jestli ty údaje v článku mám považovat za omyl, dezinformaci, lež nebo nepodloženou informaci.

7.2.2024 v 17:15 | Karma: 12,41 | Přečteno: 285x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Kdo ještě důvěřuje vládě?

Tato vláda selhává téměř ve všem svém konání. Situace před volbami byla špatná a představitelé dnešní vládní koalice to mohli přinejmenším tušit. Přesto slibovali, že nebudou zvyšovat daně.

12.12.2023 v 17:42 | Karma: 37,07 | Přečteno: 4517x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Stiskni, nebo to riskni

Pochybuji, že na světě existuje jiná ulice, kde se na pouhých osmdesáti metrech dokáže někdo zbavit takového množství právě načerpaných pohonných hmot, jako někteří jedinci tady.

26.10.2023 v 14:42 | Karma: 14,79 | Přečteno: 366x | Diskuse| Společnost

Emrich Sonnek

Cena soukromí

Belgický cyklista, údajně dědeček sedmi vnoučat, na Vánoce roku 2020 na zasněžené cestě záměrně kolenem srazil pětiletou holčičku, protože mu překážela v cestě, dostane odškodné, jehož výše dosud nebyla stanovena.

15.9.2023 v 14:04 | Karma: 20,15 | Přečteno: 514x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Univerzita začala s podmínečným vylučováním studentů, kteří neukončili protesty

30. dubna 2024  8:35

Kolumbijská univerzita v New York City začala s podmíněným vylučováním studentů, kteří do...

Vedení TOP 09 jedná o ministrovi. Dorazil Tuleja, pozice ve vládě ho zajímá

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  8:04

Vedení TOP 09 rozhoduje o kandidátovi na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Helenu...

Při přestřelce s hledaným mužem v USA zemřeli tři policisté

30. dubna 2024  7:02

Život tří policistů si vyžádala přestřelka s hledaným mužem, která se odehrála v pondělí v...

V Kaprunu zemřel šestašedesátiletý Čech. Na sjezdovce se srazil s dalším lyžařem

30. dubna 2024  6:45

Při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun zahynul v pondělí 66letý Čech. Nepřežil čelní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 258
  • Celková karma 14,68
  • Průměrná čtenost 881x
Přiznávám, že nic z toho, co jsem napsal, píšu nebo se chystám napsat, není pravda, ale jen můj pohled na věc. Jediná jistota, kterou vám mohu poskytnout, je, že četbou mých textů přijdete o větší než malé množství svého času.